Skip to main content Skip to search

News

ΕΝΦΙΑ: Έως την Παρασκευή η πρώτη δόση του φόρου – Τι γίνεται αν δεν πληρωθεί

Έως την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου πρέπει να πληρωθεί η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ από τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

Στην περίπτωση που κάποιος ιδιοκτήτης ακινήτων δεν καταβάλει το ποσό οφειλής που αναγράφεται στο TAXIS έχει δύο επιλογές. Είτε να πληρώσει τη δόση με την προσαύξηση ή θα εντάξει όλο το ποσό του ΕΝΦΙΑ σε ρύθμιση.

Υπενθυμίζεται πως όποιος δεν πληρώσει την πρώτη δόση αυτή θα καταστεί ληξιπρόθεσμη και θα επιβαρυνθούν με τόκο 0,73% για κάθε μήνα καθυστέρησης πληρωμής.

Επιπλέον αν κάποιος φορολογούμενος δεν μπορεί να πληρώσει σε 5 δόσεις τον ΕΝΦΙΑ, μπορεί να δηλώσει αδυναμία πληρωμής του φόρου. Ο φορολογούμενος θα μπει στην πάγια ρύθμιση για πληρωμή σε 12 δόσεις του συνολικού ποσού του ΕΝΦΙΑ 2018 (δηλαδή οι 5 δόσεις θα γίνουν 12). Η άλλη λύση για τον φορολογούμενο είναι η πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας σε περισσότερες δόσεις (έως 12).

Υπενθυμίζεται πως η εξόφληση του ΕΝΦΙΑ θα γίνει σε πέντε μηνιαίες δόσεις:

Η πρώτη 28 Σεπτεμβρίου 2018

Η 2η δόση έως τις 31 Οκτωβρίου 2018
Η 3η δόση έως τις 30 Νοεμβρίου 2018
Η 4η δόση έως τις 28 Δεκεμβρίου 2018
Η 5η δόση έως τις 31 Ιανουαρίου 2019

Read more

Μη υποχρέωση για υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος – Έκδοση διοικητικών πράξεων βάσει Υπεύθυνης Δήλωσης

Σχετικά με την έκδοση διοικητικών πράξεων βάσει Υπεύθυνης Δήλωσης στην οποία ο φορολογούμενος θα δηλώνει τη μη υποχρέωσή του για την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, με την εγκύκλιο ΔΕΑΦ Α 1138225 ΕΞ 2018/20-09-2018 γίνονται γνωστά τα εξής:

Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην ΔΕΑΦ 1077373 ΕΞ 2015/2.6.2015 εγκύκλιο, με την αριθ. Δ6Γ 1091609 ΕΞ 2013 απόφαση του Υπ. Οικονομικών ορίζεται ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις, των οποίων ζητείται η προσκόμιση από τις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς, δε θεωρούνται από τις Δ.Ο.Υ., αλλά υποβάλλονται απευθείας στις παραπάνω υπηρεσίες.

Όπως είναι γνωστό, σε πολλές περιπτώσεις που τα τμήματα των Δ.Ο.Υ πρέπει να εκδώσουν διοικητικές πράξεις (π.χ. έκδοση Α.Φ.Ε.) για φορολογούμενους, οι οποίοι δεν είναι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών από τα οποία να προκύπτει η σχετική μη υποχρέωσή τους.

Με την ως άνω εγκύκλιο είχε γίνει δεκτό ότι για τις περιπτώσεις αυτές ο ενδιαφερόμενος αποδεικνύει τη μη υποχρέωση υποβολής δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, όπως αυτή προκύπτει από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις φορολογίας εισοδήματος, με την κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/1986 στο οικείο τμήμα της Δ.Ο.Υ.. Η υπεύθυνη δήλωση, είτε υποβάλλεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, είτε από νόμιμα εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο, πρέπει να φέρει τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του δηλούντος από οποιαδήποτε Διοικητική αρχή ή ΚΕΠ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αριθμ. Δ6Γ 1091609 ΕΞ 2013 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Αντίγραφο της δήλωσης αυτής θα αποστέλλεται στο τμήμα συμμόρφωσης της Δ.Ο.Υ προκειμένου να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν.1599/86/ και παρ.3 του άρθρου 10 του Ν. 3230/2004.

Επίσης, στην ως άνω εγκύκλιο επισυνάπτονταν σχετικά υποδείγματα υπεύθυνων δηλώσεων για τα διαχειριστικά έτη 2009-2014 βάσει των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων φορολογίας εισοδήματος και περαιτέρω αναγραφόταν ότι για τα επόμενα φορολογικά έτη το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσης θα διαμορφωθεί ανάλογα.

Κατόπιν των ανωτέρω, για τα φορολογικά έτη από 2015 και μετά η υπεύθυνη δήλωση περί μη υποχρέωσης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος εξακολουθεί να ισχύει ως διαδικασία σύμφωνα με την ΔΕΑΦ 1077373 ΕΞ 2015/2.6.2015 εγκύκλιο.

Για την ομοιόμορφη εφαρμογή των ανωτέρω επισυνάπτεται σχετικό υπόδειγμα υπεύθυνης δήλωσης με βάση τις ισχύουσες διατάξεις του Κ.Φ.Ε. (ν.4172/2013).

Πηγή: Taxheaven

Read more

Εγκρίθηκε η καταβολή κοινωνικού επιδόματος σε 300.000 δικαιούχους

Σε 306.196 δικαιούχους θα πληρωθεί το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης – ΚΕΑ σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Εργασίας που ενέκρινε την πληρωμή

Σύμφωνα με την απόφαση της κ. Αχτσιόγλου εγκρίνεται η μεταφορά πίστωσης συνολικού ποσού 68.948.019,75 € για την πληρωμή μηνός Σεπτεμβρίου σε 306.196 δικαιούχους του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).

Για την ημέρα πληρωμής θα βγει νεότερη απόφαση αλλά σύμφωνα με πληροφορίες η πληρωμής θα γίνει μεταξύ 25 και 28 Σεπτεμβρίου.

Πόσα χρήματα θα λάβουν οι δικαιούχοι

Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, 200 ευρώ τον μήνα.

Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, επιπλέον 100 ευρώ τον μήνα.

Για κάθε ανήλικο μέλος, προσαύξηση του ποσού κατά 50 ευρώ κάθε μήνα.

Το ΚΕΑ συνδέεται επίσης με σειρά από κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά, όπως η δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων, η παροχή σχολικών γευμάτων, η παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης και η ένταξη στα προγράμματα των Κοινωνικών Δομών Αντιμετώπισης της Φτώχειας.

Η πληρωμή του ΚΕΑ, όπως γίνεται κάθε φορά θα πραγματοποιηθεί με πίστωση εξ’ ημισείας στο λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών, στις περιπτώσεις που το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό είναι ίσο με ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά μήνα. Η προπληρωμένη τραπεζική κάρτα του δικαιούχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κανένα περιορισμό για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών.

Πηγή :  http://www.koutipandoras.gr

Read more

Αχτσιόγλου: Αύξηση του κατώτατου μισθού, με υπουργική απόφαση τον Ιανουάριο του 2019

Την επιτάχυνση της διαδικασίας για την αύξηση του κατώτατου μισθού εξήγγειλε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, αναφέροντας ότι εντός της εβδομάδας θα εισηγηθεί τροπολογία στη Βουλή ώστε η αύξηση του κατώτατου μισθού να γίνει πράξη από τις αρχές του 2019 και όχι τέλος Ιουνίου.

Συγκεκριμένα, η υπουργός σημείωσε ότι η στόχευση της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων με δύο τρόπους,με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων , συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Σχετικά με την επιτάχυνση της διαδικασίας ανέφερε ότι κρατάει περίπου 4 μήνες , θα ξεκινήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου και όπως τόνισε «εντός της εβδομάδας θα εισηγηθώ τροπολογία στη Βουλή με την οποία επιταχύνεται η διαδικασία. Αυτή τη στιγμή ο νόμος προβλέπει ότι κανονικά η διαδικασία θα έπρεπε να ξεκινήσει Φεβρουάριο και να τελειώσει Ιούνιο. Εντός της εβδομάδας θα φέρω την τροπολογία στη Βουλή η οποία λέει ότι η διαδικασία ξεκινάει τώρα τέλη Σεπτεμβρίου και καταλήγει αρχές Ιανουαρίου».

Σχετικά με το τι προβλέπει η διαδικασία για το διάστημα των 4 μηνών επισήμανε ότι προβλέπει μια σειρά από εκθέσεις από διάφορους επιστημονικούς φορείς, διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, εισήγηση από επιτροπή εμπειρογνωμόνων και στο τέλος απόφαση του υπουργού Εργασίας και έγκριση από το υπουργικό συμβούλιο. “Ο κοινωνικός διάλογος θα γίνει, οι επιπτώσεις της αύξησης στα βασικά μεγέθη της οικονομίας θα αποτυπωθούν, θα υπάρξει εισήγηση από επιτροπή εμπειρογνωμόνων και στο τέλος θα υπάρξει υπουργική πράξη . «Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πόση θα είναι η αύξηση. Αυτή θα είναι η δουλειά των 4 μηνών. Σε κάθε περίπτωση αυτή όλη δουλειά δεν πρέπει την προκαταλάβει κανείς».

Η περικοπή των συντάξεων δεν είναι αναγκαία ούτε δημοσιονομικά ούτε διαρθρωτικά

Όσον αφορά το θέμα της περικοπής των συντάξεων η κ. Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι αυτή τη στιγμή τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι δεν είναι αναγκαίο ούτε δημοσιονομικά ούτε διαρθρωτικά , ότι οι θεσμοί δεν αμφισβητούν πως το ασφαλιστικό είναι βιώσιμο , τονίζοντας ότι διαμορφώνεται ένα αρκετά ευνοϊκό κλίμα και πολιτικά και ότι απόλυτα καθαρή εικόνα θα υπάρξει όταν κατατεθεί το προσχέδιο προϋπολογισμού 2019, δηλαδή στα μέσα Οκτωβρίου.

Χαρακτήρισε “εμμονική” τη στάση που του ΔΝΤ κατά την 2η αξιολόγηση, όταν και τότε η Ελληνική Κυβέρνηση είχε ζητήσει να μην υπάρξει μείωση συντάξεων, αναγνωρίζοντας πως η στάση των Ευρωπαίων ήταν διαφορετική.

Όπως είπε η υπουργός Εργασίας σήμερα υπάρχει μία μελέτη βιωσιμότητας του ασφαλιστικού μέχρι το 2070 είναι εγκεκριμένη από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, «ενώ και δημοσιονομικά είμαστε σχεδόν πια πεπεισμένοι ότι μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους χωρίς να χρειάζεται καμία παρέμβαση. Εμείς έχουμε τα στοιχεία στα χέρια μας και θεωρώ ότι σταδιακά το αποδέχονται οι ευρωπαίοι αυτό».

Επίσης σημείωσε ότι δεν δημιουργείται δημοσιονομικό κενό καθώς το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος επιτυγχάνεται απολύτως χωρίς να χρειάζεται παρέμβαση η συνταξιοδοτική δαπάνη.

«Το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι δεδομένο. Από εκεί και πέρα έχουμε πει ότι υπάρχει ένας δημοσιονομικός χώρος αποτυπωμένος στο μεσοπρόθεσμο, ο οποίος ξεπερνάει τα 800 εκατ. επιπλέον. Τον οποίο χώρο εξειδίκευσε και ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ με τις συγκεκριμένες εξαγγελίες που είναι απολύτως κοστολογημένες. Για το 2019 αυτό ο χώρος είναι περί τα 800 εκατ. αν όχι κάτι παραπάνω και φτάνει μέχρι το 2022 τα 3,5 δισ. Και έτσι ακριβώς εξαγγέλθηκαν τα μέτρα από τον πρωθυπουργό διότι αυτός ο χώρος υπάρχει.Και μέσα σε αυτόν τον χώρο εξαγγέλθηκαν τα συγκεκριμένα μέτρα που θα υλοποιηθούν το 2019 για μειώσεις εισφορών για το επίδομα ενοικίου, για φοροαπαλλαγές κτλ” ανέφερε η υπουργός Εργασίας.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα πληρωθούν όλες οι κύριες συντάξεις που εκκρεμούν

Για το θέμα των εκκρεμών συντάξεων οι κ. Αχτσιόγλου δήλωσε ότι έχει γίνει εντατική δουλειά και υπάρχει χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος της χρονιάς να τις πληρωθούν όλες και οι περίπου 43.000 κύριες συντάξεις.«Όταν παραλάβαμε δηλαδή αρχές του 2015 είχαμε 400.000 απλήρωτες συντάξεις στα συρτάρια».

Για τις κλαδικές συμβάσεις εργασίας ανέφερε το γεγονός ότι σήμερα υπεγράφη η έβδομη κλαδική σύμβαση στον τουρισμό από όταν επανήλθαν την 21η Αυγούστου που είναι η μεγαλύτερη εν ισχύ κλαδική σύμβαση στη χώρα καλύπτει 114.000 ξενοδοχοϋπαλλήλους.«Αυτή τη στιγμή σε ισχύ είναι περίπου 20 κλαδικές συμβάσεις ήδη οι 7 έχουν επεκταθεί άρα συνεχίζουμε να μελετάμε και τις υπόλοιπες» επισήμανε η κ.Αχτσιόγλου.

Για την ανεργία η υπουργός ανέφερε ότι «μέχρι τα μέσα του 2019 υλοποιούμε προγράμματα περίπου 75.000 νέων θέσεων εργασίας με επικέντρωση στους νέους επιστήμονες δηλαδή εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για το οποίο θα εγγυηθούμε μισθούς πολύ ανώτερους από αυτούς που δίνονται μέχρι σήμερα στα προγράμματα ώστε να τα καταστήσουμε πιο ελκυστικά».

Τέλος τόνισε ότι τα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν αύξηση των απασχολούμενων στη χώρα κατά 300.000 νέες θέσεις εργασίας με το 70% εξ αυτών πλήρους απασχόλησης και ότι το ποσοστό της ανεργίας έχει πέσει τα τελευταία 3 χρόνια περίπου 7%. «Είμαστε στο 19%» και σχολίασε ότι αυτό δεν οφείλεται όπως αναφέρεται από κάποιους στη φυγή εργαζομένων από τη χώρα αλλά στις 300.000 νέες θέσεις εργασίας, όπως δείχνουν και τα στοιχεία.

Πηγή :  http://www.koutipandoras.gr

Read more

FAZ: Δρομολογείται ακόμη και η πλήρης άρση των capital controls

Η Ελλάδα προτίθεται περίπου έναν μήνα μετά την ολοκλήρωση της διεθνούς οικονομικής βοήθειας να χαλαρώσει κι άλλο τα υφιστάμενα capital controls,γράφει η γερμανική FAZ.

Ήδη σύντομα θα υπάρχουν λιγότεροι περιορισμοί, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος το Σαββατοκύριακο στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική», σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.

Τα επικείμενα βήματα θα αφορούν την ανάληψη μετρητών και το άνοιγμα νέων τραπεζικών λογαριασμών. Ακόμα και η πλήρης άρση των capital controls έχει δρομολογηθεί. Τα τελευταία μέτρα αφορούν περιορισμούς στη διακίνηση κεφαλαίων με το εξωτερικό.

Η ελληνική κυβέρνηση επέβαλε τους ελέγχους πριν από τρία χρόνια, προκειμένου εν μέσω της κρίσης χρέους να εμποδίσει τη μαζική διαρροή ρευστού από τις εγχώριες τράπεζες,γράφει η FAZ.

Πηγή : www.dikaiologitika.gr

 

Read more

Κοινωνικό Τιμολόγιο: Εκτός του μειωμένου τιμολογίου 250.000 καταναλωτές

Χιλιάδες καταναλωτές, μέχρι πρότινος δικαιούχοι στο Κοινωνικο Τιμολόγιου, έχουν μείνει από λίγες ώρες έως ημέρες χωρίς ρεύμα, εξαιτίας της αδυναμίας διασταύρωσης των αρχείων της ΔΕΗ με εκείνων της ΑΑΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, η οποία και προμηθεύει τα στοιχεία εισοδήματος στη σελίδα του ΚΟΤ.

Χιλιάδες καταναλωτές, μέχρι πρότινος δικαιούχοι στο Κοινωνικο Τιμολόγιου, έχουν μείνει από λίγες ώρες έως ημέρες χωρίς ρεύμα, εξαιτίας της αδυναμίας διασταύρωσης των αρχείων της ΔΕΗ με εκείνων της ΑΑΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, η οποία και προμηθεύει τα στοιχεία εισοδήματος στη σελίδα του ΚΟΤ

Το αλαλούμ ξεκίνησε όταν χιλιάδες καταναλωτές, αμέλησαν φέτος να υποβάλουν εκ νέου αίτηση υπαγωγής στο ΚΟΤ, και έχασαν την αρχική προθεσμία της 30ης Απριλίου, όπως όριζε ο νόμος. Δίχως να είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός τους, το βέβαιο είναι ότι πρόκειται για αρκετές χιλιάδες -συνολικά εκτός ΚΟΤ έχουν μείνει φέτος 250.000- που έχουν πλέον δικαίωμα να υποβάλουν εκ νέου αίτηση, από τις 30 Οκτωβρίου, μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου.

Η μεγάλη “σφαγή” ξεκίνησε όταν τον Απρίλιο δεκάδες χιλιάδες δικαιούχοι του ΚΟΤ, είδαν το σύστημα να απορρίπτει τις αιτήσεις τους επειδή δεν πληρούσαν τα αυστηρότερα εισοδηματικά, όπως και περιουσιακά κριτήρια, τα οποία καθιερώθηκαν από φέτος. Πέραν αυτών όμως, υπήρξαν και αρκετές χιλιάδες που απλώς ξέχασαν ότι για να παραμείνουν στο ΚΟΤ, πρέπει να ξαναυποβάλουν αίτηση, προκειμένου το σύστημα να τσεκάρει τα στοιχεία τους.

Ετσι σύμφωνα με το energypress, αυτοί απεντάχθηκαν προσωρινά, και όχι μόνο έχασαν προσώρας την έκπτωση έως 40%, αλλά απώλεσαν και τη προστασία που είχαν ως χρήστες ΚΟΤ, από αποκοπές ρεύματος για τα χρέη τους. Διότι σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της ΔΕΗ, περίπου 340.000 δικαιούχοι ΚΟΤ, της οφείλουν γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.

Τα υπόλοιπα ήρθαν ως φυσιολογικό επακόλουθο. Μόλις απεντάχθηκαν από το ΚΟΤ, και όταν το σύστημα της ΔΕΗ “διάβασε” τις οφειλές τους, απέστειλε αμέσως εντολές αποκοπής στον ΔΕΔΔΗΕ. Οταν έπειτα από τη βροχή παραπόνων και καταγγελιών, οι υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ άρχισαν να συνηδητοποιούν ότι δέχονται μαζικές εντολές να κοπεί το ρεύμα σε πρώην δικαιούχους ΚΟΤ, ανέτρεξαν στα δικά του αρχεία. Από ένα σημείο λοιπόν και μετά, κάθε φορά που η εντολή αποκοπής αφορούσε δικαιούχο του ΚΟΤ, ο ΔΕΔΔΗΕ ειδοποιούσε τη ΔΕΗ, να κοιτάξει ξανά το θέμα.

Σε κάποιες περιπτώσεις, προγραμματισμένες διακοπές δικαιούχων ΚΟΤ σταμάτησαν, σε πολλές άλλες όμως, όχι. Αγνωστο σε τι βαθμό, πόσες, το βέβαιο είναι ότι έχουν υπάρξει δικαιούχοι ΚΟΤ, που εξαιτίας των παραπάνω, έμειναν χωρίς ρεύμα.

Το αλαλούμ αυτό θα είχε αποφευχθεί αν τα αρχεία της ΔΕΗ διασυνδέονταν με εκείνα της ΑΑΔΕ, την καθύλιν δηλαδή αρμόδια υπηρεσία που στέλνει τα στοιχεία με τα εισοδήματα στη σελίδα του ΚΟΤ. Αν αυτό είχε συμβεί, η ΔΕΗ θα ενημερωνόταν άμεσα, και δεν θα χρειαζόταν οι “κομμένοι” να υποστούν ταλαιπωρία, και να στήνονται εκ νέους στις ουρές, προκειμένου να ξανασυνδεθούν.

Θυμίζουμε ότι φέτος, τα νούμερα των πελατών της ΔΕΗ, που εμφανίζονται ως “κομμένοι” από το νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, εξαιτίας είτε των αυστηρότερων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων, είτε από αμέλεια των δικαιούχων να καταθέσουν ξανά αίτηση, ανέρχονται στο εντυπωσιακό νούμερο των 230 με 250.000.

Ενας δηλαδή στους τρεις ή το 35% από τους μέχρι πρότινος 700.000 δικαιούχους ΚΟΤ, βρίσκονται εδώ και μερικές εβδομάδες σε μια “γκρίζα ζώνη”, και είδαν ή πρόκειται να δουν μέσα στο φθινόπωρο, το λογαριασμό τους να εκτινάσσεται έως και 42%, όσο η μέγιστη έκπτωση την οποία και έχασα

Τα κριτήρια για το Κοινωνικό Τιμολόγιο

Με το νέο σύστημα καθιερώνονται δύο κατηγορίες ΚΟΤ:

-Στην πρώτη κατηγορία υπάγονται όσοι πληρούν τα κριτήρια λήψης Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Αυτοί θα έχουν έκπτωση στην τιμή του ρεύματος (ανταγωνιστικό τιμολόγιο) 75 ευρώ/MWh και απαλλαγή από χρεώσεις χρήσης δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και διανομής (ΑΔΜΗΕ). Στο σύνολο του τιμολογίου εκτιμάται ότι η έκπτωση φτάνει το 70%

-Στη δεύτερη κατηγορία υπάγονται όσοι πληρούν κριτήρια αντίστοιχα με εκείνα που ορίστηκαν για τη λήψη κοινωνικού μερίσματος. Σε αυτή την περίπτωση η έκπτωση στην τιμή του ρεύματος είναι 45 ευρώ/MWh, με αποτέλεσμα στο σύνολο του τιμολογίου η έκπτωση να διαμορφώνεται περί το 35%

Τα εισοδηματικά κριτήρια για τη δεύτερη κατηγορία διαμορφώνονται ως εξής:

1 άτομο : 9.000 ευρώ
μονογονεϊκή + 1 ανήλικος ή 2 ενήλικοι: 13.500 ευρώ
μονογονεϊκή + 2 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 1 ανήλικος :15.750 ευρώ
μονογονεϊκή + 3 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι: 18.000 ευρώ
μονογονεϊκή + 4 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι ή 3 ενήλικοί + 1 ανήλικος: 24.750 ευρώ
μονογονεϊκή + 5 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι ή 3 ενήλικοί + 2 ανήλικοι ή 4 ενήλικοι: 27.000 ευρώ
η συνολική φορολογητέα αξία ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, όριο που προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000

Στην πρώτη κατηγορία, (κριτήρια λήψης του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης), ισχύουν τα εξής:
-Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 90.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως 150.000 ευρώ.
-Η αντικειμενική δαπάνη της κινητής περιουσίας του νοικοκυριού (επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 6.000 ευρώ
-Το συνολικό ύψος εισοδήματος, έως έξι μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα παρακάτω ποσά:
-1 άτομο:1.200 ευρώ
-μονογονεϊκή + 1 ανήλικος ή 2 ενήλικοι:1.800 ευρώ
-μονογονεϊκή + 2 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 1 ανήλικος:2.100 ευρώ
-μονογονεϊκή + 3 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι: 2.400 ευρώ
-μονογονεϊκή + 4 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι + 1 ανήλικος: 2.700 ευρώ
-μονογονεϊκή + 5 ανήλικοι ή 2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι ή 3 ενήλικοι + 2 ανήλικοι ή 4 ενήλικοι: 3.000 ευρώ

Πηγη : www.dikaiologitika.gr

Read more

Νέος ΕΝΦΙΑ: Πόσο θα μειωθεί το 2019 και πόσο το 2020 – Αυτά θα είναι τα περιουσιακά κριτήρια

Στα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από το βήμα του Βελλίδειο Ιδρύματος μεταξύ άλλων ήταν και η μείωση μεσοσταθμικά του ΕΝΦΙΑ έως 50% σε βάθος διετίας. Τι σημαίνει όμως αυτό για την τσέπη των ιδιοκτητών ακινήτων και ποιά θα είναι τα περιουσιακά κριτήρια;

Η πρόθεση της κυβέρνησης όπως αποτυπώθηκε στην ομιλία Τσίπρα στην ΔΕΘ είναι να ελαφρύνει τους φορολογούμενους από το χαράτσι που στην αρχή βαπτίστηκε ΕΕΤΗΔΕ και μετά μονιμοποιήθηκε από τον δυσβάσταχτο φόρο, τον οποίο είχε δεσμευτεί ότι θα τον καταργήσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του dikaiologitika news στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης γίνονται οι απαραίτητες διεργασίες για να νομοθετηθούν οι μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ μέσα στον επόμενο μήνα κα η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία να κατατεθεί μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου.

Βάση με τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν από την νομοθέτηση των εξαγγελιών Τσίπρα στην ΔΕΘ ο εισπρακτικός στόχος του φόρου ακινήτων για το 2020 θα τεθεί σε 1,8 δισ. ευρώ, από 2,65 δισ. ευρώ σήμερα.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του επιτελείου στο κτίριο του ΥΠΟΙΚ στην οδό Νίκης, το μέτρο που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της ΔΕΘ, προβλέπει την ελάφρυνση του ΕΝΦΙΑ για το 2019, περίπου 3,5 εκατομμύρια πολίτες με μικρή περιουσία θα δουν μείωση στον φόρο ακινήτων κατά 30%. Από εκεί και πάνω, το ποσοστό μείωσης θα φθίνει όσο αυξάνεται η συνολική περιουσία.

Η μείωση του ΕΝΦΙΑ θα γίνει με περιουσιακά κριτήρια και ανάλογα το σύνολο της περιουσίας. Τα dikaiologitika news παρουσιάζουν τα περιουσιακά κριτήρια που θα προβλέπονται στην σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης θα προκύψει για ακίνητα με αντικειμενική αξία έως 60.000 ευρώ και οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα δουν τον ΕΝΦΙΑ το 2020 να κόβεται στο μισό.

Ο φόρος θα μειώνεται ανάλογα και από 60.001 ευρώ αντικειμενικής αξίας έως 100.000 στην Α φάση θα μειωθεί κατά 21,08% και στην Β φάση των μειώσεων, θα μειωθεί κατά 40,80%. Μικρότερη θα είναι η μείωση σε ακίνητα με ποιο μεγάλες αντικειμενικές αξίες με την μείωση να διαμορφώνεται 28,33% για τις αντικειμενικές αξίες έως από 100.001 έως 150.000 ευρώ

Όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία για την Φάση Α ο φόρος και τα περιουσιακά κριτήρια θα κατανέμονται ως εξής:

ΕΝΦΙΑ

Παραδείγματα

ΕΝΦΙΑ

Για το 2020 αντίστοιχος αριθμός πολιτών με μικρή περιουσία θα δει μείωση του ΕΝΦΙΑ έως 50%.

Φάση Β

ΕΝΦΙΑ

Παραδείγματα

ΕΝΦΙΑ

Πληροφορίες θέλουν ότι στην κυβέρνηση, εκτιμούν ότι ακόμα και μετά την εφαρμογή των ανωτέρω ρυθμίσεων, απομένει δημοσιονομικός χώρος ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ που θα χρησιμοποιηθεί για διόρθωση στρεβλώσεων στη δομή του φόρου, με σκοπό να γίνει αναλογικότερος και δικαιότερος. Έτσι, μετά την κατανομή και των επιπλέον 200 εκατ. ευρώ η συνολική μεσοσταθμική μείωση στον ΕΝΦΙΑ από το 26,18% (της μείωσης στη Β Φάση) θα φτάσει το 30% σε σχέση με τη σημερινή επιβάρυνση.

Πηγή : www.dikaiologitika.gr

Read more

Ερχονται καμπάνες για χιλιάδες επιχειρήσεις που έχουν POS αλλά δεν έχουν δηλώσει Επαγγελματικό Λογαριασμό

Το υπουργείο Οικονομικών με απόφαση της υφυπουργού Οικονομικών κ. Παπανάτσιου ορίζει πρόστιμο ύψους 1.000 ευρω σε όσες επιχειρήσεις δεν έχουν υποβάλλει δήλωση για τον Επαγγελματικό Λογαριασμό

Η διαδικασία δήλωσης των Επαγγελματικών Λογαριασμών για όσους έχουν εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα, είναι υποχρεωτική γιά συγκεκριμένες δραστηριότητες και περιγράφεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Τον Επαγγελματικό Τραπεζικό Λογαριασμό θα πρέπει να δηλώσουν  στο Taxisnet οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο να αποδέχονται πληρωμές με ηλεκτρονικό χρήμα και να έχουν εγκαταστήσει POS. Οι επιχειρήσεις και επιτηδευματίες υποχρεούνται να δηλώσουν έναν ή και περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς όπου μόνο μέσω αυτών πραγματοποιούν συναλλαγές με πελάτες ή προμηθευτές. Ο λογαριασμός αυτός δεν είναι ακατάσχετος.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΟΙΚ οι μεταβολές που επέρχονται στους Επαγγελματικούς Λογαριασμούς δηλώνονται εντός μηνός από την ημερομηνία κατά την οποία επήλθε η μεταβολή. Για την πρώτη εφαρμογή οι ως άνω υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τριών (3) μηνών από σήμερα.

Για τη μη δήλωση Επαγγελματικού Λογαριασμού στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε., επιβάλλεται στις υπόχρεες επιχειρήσεις, διοικητικό πρόστιμο ύψους χίλια (1000) ευρώ. Η μη υποβολή δήλωσης διόρθωσης, προς συμμόρφωση, από τους Υπόχρεους, στις περιπτώσεις απενεργοποίησης Επαγγελματικού Λογαριασμού, νοείται ως μη δήλωση Επαγγελματικού Λογαριασμού και επιφέρει το πρόστιμο 1.00 ευρω.

Για την υποβολή δήλωσης Επαγγελματικού Λογαριασμού στον διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. πέραν των προθεσμιών επιβάλλεται στους Υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους εκατό (100) ευρώ.

Η επιχείρηση δηλώνει στην ηλεκτρονική εφαρμογή μητρώου Επαγγελματικών Τραπεζικών Λογαριασμών (ΕΤΛ) τον/τους επαγγελματικούς λογαριασμούς σε μορφή IBAN όπου δέχεται τις εισπράξεις της μέσω ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, όπως πληρωμές με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά.

Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του Επαγγελματικού Τραπεζικού Λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

Ο υπόχρεος εισέρχεται στον δικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (www. aade.gr) με τους κωδικούς του Taxisnet που διαθέτει για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της.

Κατά την πρόσβαση, επιβεβαιώνεται ότι ο χρήστης είναι επιχείρηση / επιτηδευματίας.

Στην αρχική σελίδα ο χρήστης έχει τις ακόλουθες επιλογές: Διαχείριση Επαγγελματικού Τραπεζικού Λογαριασμού (ΕΤΛ). Ιστορικό μεταβολών. Επιλογή ρόλου (εμφανίζεται μόνο εάν ο χρήστης διαθέτει και άλλους ρόλους στο Taxisnet, π.χ. λογιστής). Επιπλέον, εμφανίζονται σε πίνακα τα ακόλουθα στοιχεία: ΕΤΛ σε μορφή ΙΒΑΝ, εφόσον έχει δηλωθεί. n Τράπεζα όπου τηρείται ο κάθε ΕΤΛ. Ημερομηνία δήλωσης του ΕΤΛ. Κατάσταση του ΕΤΛ. Στην περίπτωση που υπάρχει καταχωρισμένος ΕΤΛ, αυτός εμφανίζεται σε κα- τάσταση είτε «Επιβεβαιωμένος» ΕΤΛ είτε «Προς επιβεβαίωση».

Πατώντας επάνω σε έναν ΙΒΑΝ, εμφανίζονται οι λεπτομέρειές του σε αναδυόμενο παράθυρο.

Ο επιχειρηματίας / επιτηδευματίας έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έναν ή περισσότερους ΕΤΛ, εφόσον έχει τουλάχιστον μία δραστηριότητα η οποία εμπίπτει στις Ομάδες Δαπανών που λαμβάνονται υπόψη για τη μείωση του φόρου εισοδήματος (π.χ. ιατρικές δαπάνες, εστίαση, ξενοδοχεία, είδη ένδυσης, υπόδησης κ.ά.). Εάν δεν υπάρχει δραστηριότητα η οποία να εμπίπτει σε κάποια από τις συγκεκριμένες ομάδες, εμφανίζεται σχετικό μήνυμα και δεν είναι δυνατή η εισαγωγή ΕΤΛ. Η δυνατότητα εισαγωγής ΕΤΛ για αυτές τις περιπτώσεις θα ενεργοποιηθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα. Η προσθήκη γίνεται μέσω του πλήκτρου Προσθήκη Επαγγελματικού Λογαριασμού.

Ο χρήστης θα πρέπει να εισαγάγει τον ΕΤΛ σε μορφή IBAN ως ακολούθως:

Εισάγει τον ΙΒΑΝ και επιλέγει την Ομάδα Δαπανών στην οποία θα πρέπει να εντάσσονται οι κινήσεις του λογαριασμού αυτού. Οι Ομάδες Δαπανών μπορεί να είναι κάποια ή κάποιες από τις Γενικές Δαπάνες, Ιατρικές Δαπάνες, Φαρμακευτικές Δαπάνες, Εμπορία Οχημάτων και Λειτουργία Συνεργείων, ανάλογα με τις δραστηριότητες της επιχείρησης. Στο τέλος, μπορεί να επιβεβαιώσει ή να ακυρώσει την καταχώριση. Στην περίπτωση που επιλεγεί Ακύρωση, ο χρήστης οδηγείται στην Αρχική Οθόνη.

Στην περίπτωση που επιλεγεί Επιβεβαίωση, πραγματοποιείται η ακόλουθη επεξεργασία: Επαλήθευση των ψηφίων ελέγχου του IBAN. Έλεγχος αν ο λογαριασμός είναι ήδη καταχωρισμένος από τον ίδιο τον χρήστη.

Αναζήτηση και εμφάνιση της ονομασίας της τράπεζας. Αν ο ΙΒΑΝ που εισάγει ο χρήστης ανήκει σε ελληνική τράπεζα, τότε συμπληρώνεται αυτόματα το όνομα της τράπεζας στην οποία ανήκει ο λογαριασμός.

Έλεγχος αν ο λογαριασμός έχει ήδη δηλωθεί ως ΕΤΛ από άλλον επιτηδευματία και αν αυτή η ιδιότητα παραμένει σε ισχύ.

Εφόσον οι έλεγχοι είναι επιτυχείς, εμφανίζεται οθόνη επιβεβαίωσης ως ακολούθως: Πατώντας το πλήκτρο Διόρθωση Στοιχείων, επιστρέφουμε στην προηγούμενη οθόνη, ενώ με το πλήκτρο Καταχώριση ολοκληρώνεται η καταχώριση του ΕΤΛ.

Διαγραφή ΕΤΛ. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να διαγράψει έναν ή περισσότερους ΕΤΛ.

Για κάθε εγγραφή ΕΤΛ εμφανίζεται η επιλογή διαγραφής του. Εφόσον ο χρήστης επιλέξει Διαγραφή, εμφανίζεται: ο χρήστης επιλέγει είτε να επιβεβαιώσει τη διαγραφή του ΕΤΛ προκειμένου αυτή να ολοκληρωθεί είτε να την ακυρώσει και να επιστρέψει στην Αρχική Οθόνη.

Στην περίπτωση που επιλεγεί Διαγραφή, ελέγχονται τα ακόλουθα: Εάν ο ΕΤΛ είναι μοναδικός. Η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι είναι υποχρεωμένος να διαθέτει τουλάχιστον έναν ΕΤΛ.Εάν ο ΕΤΛ ήταν σε status «Προς επιβεβαίωση», τότε η εφαρμογή παράγει προειδοποιητικό μήνυμα ότι δεν επιτρέπεται η διαγραφή λογαριασμών που η κατάστασή τους είναι «Προς επιβεβαίωση». Εάν ο χρήστης επιθυμεί να αντικαταστήσει έναν ΕΤΛ, θα πρέπει πρώτα να εισαγάγει τον νέο ΕΤΛ και στη συνέχεια να διαγράψει τον παλαιό. Η σειρά αυτή είναι υποχρεωτική εάν υπάρχει μόνο ένας ενεργός ΕΤΛ.

Οι λογαριασμοί που εισάγονται από τους επιχειρηματίες / επιτηδευματίες αποστέλλονται καθημερινά στα τραπεζικά ιδρύματα, τα οποία ελέγχουν την ορθότητά τους (π.χ. υπαρκτός λογαριασμός, ο λογαριασμός ανήκει πράγματι στον χρήστη που τον δηλώνει κ.ά.). Εφόσον ένας λογαριασμός επιβεβαιωθεί από το τραπεζικό ίδρυμα, αλλάζει κατάσταση από «Προς επιβεβαίωση» σε

«Επιβεβαιωμένος». Σε αντίθετη περίπτωση εμφανίζεται ως απορριφθείς. Σε περίπτωση απόρριψης, ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει με το τραπεζικό ίδρυμα για να εξακριβώσει τον λόγο της απόρριψης.

Σε κάθε Ενέργεια (προσθήκη, διαγραφή κ.λπ.) δημιουργείται μια εγγραφή με τις ακόλουθες πληροφορίες: Ημερομηνία. ΙΒΑΝ Τράπεζα. Ενέργεια. Νέα κατάσταση. Αιτιολογία.Κωδικός αναφοράς.

Πηγη : www.dikaiologitika.gr

Read more

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο

Αύξηση 1% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Αύγουστο εφέτος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, εξέλιξη που οφείλεται κυρίως στις ανατιμήσεις σε τηλεφωνικές υπηρεσίες, καύσιμα και φαρμακευτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι ο πληθωρισμός είχε αυξηθεί κατά 0,9% τον Ιούλιο εφέτος και επίσης κατά 0,9% τον Αύγουστο 2017.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, η εν λόγω αύξηση προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*1% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε μοσχάρι, πουλερικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, πατάτες, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ελαιόλαδο, αλλαντικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.

*0,7% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.

*0,5% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*0,3% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.

*1,5% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομεία και κλινικές.

*3,1% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

*4,3% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,2% στην «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*1,4% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*1,5% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

*1,2% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

*0,8% στα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση (Αύγουστος προς Ιούλιο), ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση 0,3%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός σημείωσε τον Αύγουστο αύξηση 0,9%, από αύξηση 0,8% τον Ιούλιο εφέτος και έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε τον Αύγουστο 2017. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός σημείωσε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Πηγη : www.dikaiologitika.gr

Read more

Ποιες χώρες έχουν φόρο περιουσίας – Οι αλλαγές στους φόρους ακίνητης περιουσίας για το 2018 των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ

Το 2018, μερικές χώρες εισήγαγαν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στον τομέα των φόρων ιδιοκτησίας (ακινήτων).

Στην Γαλλία και συγκεκριμένα σε ότι αφορά τον τομέα της φορολογίας των κατοικιών, μια από τις πιο αξιοσημείωτες μεταρρυθμίσεις ήταν η προοδευτική κατάργηση του φόρου ακίνητης περιουσίας από το 80% των νοικοκυριών. Ο φόρος κατοικίας οφείλεται ετησίως από το νοικοκυριό που έχει ιδιόκτητο ακίνητο ή το  μισθώνει. Η κατάργηση θα εφαρμοστεί σταδιακά σε διάστημα τριών ετών, ενώ η μείωση των φόρων ανέρχεται σε 30% το 2018, 65% το 2019 και 100% το 2020 για τα ορισμένα νοικοκυριά των οποίων το εισόδημα είναι κάτω από κάποιο συγκεκριμένο όριο.

Ο φόρος κατοικίας έχει θεωρηθεί σε μεγάλο βαθμό ως άδικος, διότι το επίπεδο του φόρου ποικίλλει ευρέως μεταξύ των δήμων και επειδή οι θεωρητικές τιμές μίσθωσης επί των οποίων βασίζεται ο φόρος δεν έχουν ενημερωθεί από τη δεκαετία του 1970.

Η Δανία εισήγαγε επίσης σημαντικές αλλαγές στη φορολογία κατοικιών. Από το 2021, οι φόροι στέγης – συμπεριλαμβανομένου του φόρου ακίνητης περιουσίας κατοικιών και του φόρου ακίνητης περιουσίας γηπέδων- θα υπολογίζονται με βάση την τωρινή πραγματική αξία των ακινήτων, καταργώντας έτσι την τις παγιωμένες από το 2002 αξίες επί των οποίων υπολογιζόταν ο φόρος.  Για πολλά νοικοκυριά, η αλλαγή αυτή θα οδηγήσει σε υψηλότερες αποτιμήσεις. Ωστόσο, οι φορολογικοί συντελεστές θα μειωθούν και οι ιδιοκτήτες κατοικιών, των οποίων οι συνολικοί φόροι στέγασης θα αυξηθούν αυξάνονται με το νέο σύστημα, θα αποζημιωθούν μέσω φορολογικών εκπτώσεων.

Επίσης ορισμένες μεταβολές στους φόρους επί των συναλλαγών κινητών και ακινήτων εισήχθησαν σε μερικές χώρες.

Προκειμένου να υποστηριχθεί η ιδιοκατοίκηση μεταξύ των νεότερων γενεών, το Ηνωμένο Βασίλειο εισήγαγε πλήρη απαλλαγή από το φόρο ακίνητης περιουσίας (SDLT) για όλες τις συναλλαγές κατοικιών έως 300 000 GBP από τους πρώτους αγοραστές. Οι πρώτοι αγοραστές που πληρώνουν μεταξύ 300 000 και 500 000 GBP θα καταβάλουν το 5% του SDLT επί του ποσού της τιμής αγοράς που υπερβαίνει τις 300 000 GBP, μείωση 5 000 GBP σε σχέση με το ποσό της SDLT που θα είχαν καταβάλει προηγουμένως . Οι αγοραστές για πρώτη φορά που αγοράζουν ακίνητα άνω των 500 000 λιρών στερλινών δεν δικαιούνται αποζημίωσης.

Η Αργεντινή κατήργησε το φόρο 1,5% επί της μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας και θα επιβάλει φόρο 15% επί του κεφαλαιουχικού κέρδους από την πώληση ακίνητης περιουσίας (μόνο για δευτερεύουσες κατοικίες).

Από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν οι φόροι επί των ακινήτων στην Ιρλανδία, όπου αυξήθηκε ο φόρος χαρτοσήμου σε μη οικιστικά ακίνητα από 2% σε 6% και στην καναδική επαρχία Οντάριο, η οποία εισήγαγε φόρο 15% για την αγορά κατοικιών που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Τορόντο από μη κατοίκους ή ξένες εταιρείες.

Όσον αφορά τις συναλλαγές κινητών περιουσιακών στοιχείων, το Βέλγιο ανακοίνωσε αύξηση των συντελεστών του φόρου επί χρηματιστηριακών συναλλαγών.

Η πιο σημαντική αλλαγή στον τομέα των φόρων κληρονομιάς και δωρεάς εισήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το όριο απαλλαγής από το φόρο περιουσίας και δωρεάς διπλασιάστηκε σε 10 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Αυτή η ενισχυμένη απαλλαγή ισχύει για τα κτήματα των απογόνων, τις μεταβιβάσεις γενεαλογίας και τα δώρα που πραγματοποιούνται μετά το 2017, αλλά υπόκειται σε ρήτρα λήξης ισχύος το 2025.

Η μεικτή επιτροπή για τη φορολογία εκτιμά ότι η διάταξη αυτή θα μειώσει τα έσοδα κατά 83 δισεκατομμύρια δολάρια σε 10 χρόνια.

Αλλαγές στον φόρο κληρονομιάς και στον φόρο δωρεάς εισήχθησαν επίσης στο Λουξεμβούργο και τη Νότια Αφρική.

Στο Λουξεμβούργο, η απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς – που μέχρι στιγμής περιοριζόταν στους συζύγους ή τους συντρόφους με τουλάχιστον ένα παιδί – επεκτάθηκε σε όλους τους συζύγους ή τους εταίρους που συμμετείχαν σε σύμπραξη τουλάχιστον τριών ετών πριν από το θάνατο ενός από τους εταίρους.

Η Νότια Αφρική, από την άλλη πλευρά, αύξησε τους φόρους στις μεταβιβάσεις πλούτου. Οι συντελεστές δασμών τόσο για ακίνητα όσο και για δωρεές άνω των 30 εκατομμυρίων ZAR αυξήθηκαν από 20% σε 25% από την 1η Μαρτίου 2018.

Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης σειράς μεταρρυθμίσεων για την ενθάρρυνση των επενδύσεων, η Γαλλία απέρριψε τον καθαρό φόρο περιουσίας της και την αντικατέστησε με φόρο επί του πλούτου των ακινήτων. Η Γαλλία συγκαταλέγεται μεταξύ των τεσσάρων χωρών του ΟΟΣΑ που είχαν ακόμη φόρο περιουσίας το 2017.

Από το 2018 ο φόρος περιουσίας καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε με φόρο επί του πλούτου των ακινήτων, γεγονός που συνεπάγεται σημαντική μείωση της φορολογικής βάσης η οποία περιορίζεται πλέον σε μη επαγγελματικά ακίνητα και αποκλείει όλα τα χρηματοοικονομικά και κινητά περιουσιακά στοιχεία.

Στη Νορβηγία, η βάση του καθαρού φόρου περιουσίας συνέχισε να μειώνεται, σύμφωνα με προηγούμενες μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούσαν στη μείωση της συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης.

Τέλος, το Βέλγιο εισήγαγε νέο φόρο παρόμοιο με τον φόρο περιουσίας στους λογαριασμούς τίτλων για να αυξήσει τα φορολογικά έσοδα.

Οι πλούσιοι Βέλγοι φορολογικοί κάτοικοι θα υπόκεινται σε νέο ετήσιο φόρο ύψους 0,15% στους λογαριασμούς βελγικών και ξένων τίτλων τους. Κατ ‘αρχήν, οι μη κάτοικοι θα πρέπει επίσης να καταβάλουν το φόρο επί των χρημάτων που διατηρούν σε λογαριασμούς βελγικών τραπεζών.

Ο φόρος θα οφείλεται μόνο εάν η συνολική μέση αξία των λογαριασμών τίτλων ενός φυσικού προσώπου υπερβαίνει τα 500 000 ευρώ. Η φορολογητέα βάση θα είναι ίση με τη συνολική μέση αξία των χρηματοπιστωτικών μέσων που υπολογίζονται σε τριμηνιαία βάση, συμπεριλαμβανομένων των εισηγμένων και μη εισηγμένων μετοχών και ομολόγων , μετοχές εταιρειών επενδύσεων και μερίδια σε επενδυτικά κεφάλαια, πιστοποιητικά αποταμίευσης και δικαιώματα αγοράς μετοχών. Τα συμβόλαια ασφάλισης ζωής και οι λογαριασμοί αποταμίευσης δεν περιλαμβάνονται. Κατά κανόνα, οι βελγικοί διαμεσολαβητές (τράπεζες και μεσίτες) θα είναι υπεύθυνοι για την παρακράτηση και την απόδοση του φόρου.

Σχετικά με τους φόρους περιουσίας

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες του ΟΟΣΑ είχαν επιβάλει φόρο περιουσίας αλλά τους κατάργησαν  στη δεκαετία του 1990 και 2000.

Στις χώρες αυτές συμπεριλαμβάνονται η Αυστρία (το 1994), η Δανία (το 1997), η Γερμανία (το 1997), η Ολλανδία (το 2001), η Φινλανδία, η \Ισλανδία και το Λουξεμβούργο  (το 2006) και τέλος η Σουηδία (το 2007).

Η Γαλλία είναι η πιο πρόσφατη χώρα που ανακάλεσε τον καθαρό φόρο περιουσίας της, ο οποίος αντικαταστάθηκε από φόρο ακίνητης περιουσίας από το 2018. Η Νορβηγία, η Ισπανία και η Ελβετία είναι οι μόνες χώρες του ΟΟΣΑ που συνεχίζουν να επιβάλλουν καθαρούς φόρους περιουσίας το 2018.

Πηγή: Taxheaven

Read more